Vrijdag 26 oktober - Reisverslag uit Hefei, China van Irana - WaarBenJij.nu Vrijdag 26 oktober - Reisverslag uit Hefei, China van Irana - WaarBenJij.nu

Vrijdag 26 oktober

Blijf op de hoogte en volg Irana

26 Oktober 2012 | China, Hefei

Hoi allemaal,

Het is alweer even geleden dat ik een stukje heb getypt en er is ondertussen heel veel gebeurd, dus hier weer een verhaaltje over mijn avonturen in China. Ik heb een hubje gekocht voor mijn SD-kaartje, dus ik kan nu ook foto’s uploaden. Vandaag zal ik wat foto’s van mijn appartement en werkplek bijvoegen, morgen of overmorgen ga ik een stuk typen over mijn belevenissen in Shanghai afgelopen woensdag, met de foto’s van Shanghai erbij.

De afgelopen tijd heb ik behoorlijk matig internet gehad. Zo deden google en hotmail het af en toe niet en is het skypen lange tijd lastig geweest in verband met de slechte verbinding. Sowieso doen heel veel sites het niet, bijvoorbeeld facebook, youtube en imdb doen het niet. Ook doet google het niet als je op een verboden link klikt, zoals een link naar imdb. Allemaal heel vervelend, ik kom er hier pas achter hoeveel sites gebruik maken van youtube. Ik kan wel op uitzending gemist, dus als iemand een goed programma weet van de Nederlandse publieke omroep, laat het me dan vooral weten.

Een voordeel van studeren in China is wel dat je gratis kan fitnessen. Ik heb de openingstijden nog niet uitgevogeld, maar ik heb tot nu toe nog maar één keer voor een dichte deur gestaan. Het was tot nu toe iedere keer verrassend rustig, maar misschien was dat omdat ik graag in het weekend en ’s avonds sport. De eerste week dat ik ontdekte waar het fitness-centrum zat was ik natuurlijk weer veel te enthousiast, dus heb ik een paar dagen last gehad van mijn heup. Nu werkt alles weer en ben ik wat voorzichtiger met sporten. Ook probeer ik regelmatig wat yoga te doen om in vorm te blijven.

Woensdag ben ik naar Shanghai geweest om samen met oom Patrick de toerist uit te hangen, maar daarover komend weekend meer. Ik heb in totaal een week tijdens mijn tijd in China om uitstapjes te maken, en die neem ik in losse stukjes op. Doordeweeks is het overal een stuk rustiger, dus dat komt goed uit.

Ik ga nu weer verder aan het werk, komend weekend meer nieuws.

Groetjes,
Irana

  • 26 Oktober 2012 - 11:35

    Harrie Dijkstra:

    Hallo Irana,

    's Lands eer, 's lands wijs. De (culturele) verschillen ervaar jij aan den lijve. Soms lastig en niet altijd logisch, maar voor de Chinezen normaal. Boeiende materie en leerzaam!

    Nog vele leerzame momenten toegewenst.

    Groeten uit Sneek, H&H


  • 28 Oktober 2012 - 20:27

    Opa En Oma, Ommen:

    Hallo meisje,

    Wat leuk dat je oom Patrick daar is. Kun je gezellig samen aan de haal en even in je eigen taal bijpraten.
    Zie uit naar je volgende verhaal.
    Groeten van opa en oma, Ommen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Hefei

China

Stage in China van september tot december.

Recente Reisverslagen:

21 November 2012

Woensdag 21 november

01 November 2012

Donderdag 1 november

29 Oktober 2012

Shanghai (24-10-2012)

26 Oktober 2012

Vrijdag 26 oktober

11 Oktober 2012

Donderdag 11 oktober
Irana

Actief sinds 26 Aug. 2012
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 6801

Voorgaande reizen:

01 September 2012 - 14 December 2012

China

Landen bezocht: